duminică, 21 februarie 2016

SFAT......

                  SFAT:
,,Ţi-am spus de-atâtea ori, nu te mai bate cu proştii, că te răpun... Ce crezi tu, pe urma cui am suferit eu în viaţă? Pe urma deştepţilor? Prostia, suverana prostie, e totdeauna mai tare. În zadar lupţi frumos cu tăieturi fine de floretă, el loveşte greu cu lăstarul în moalele capului. Şi în zadar risipeşti spirit şi vervă, el e tare ca piatra. Cum să-ţi spun, prostul are o concepţie telurică a vieţii. Uite aşa îşi înfundă spatele şi trec pe deasupra lui toate curentele... Nimic mai greu decât să cârmuieşti proştii... Ei au un instinct de împotrivire organică... Toata viata nu am putut sa sufar prostia. Saracu de mine, cand vad cate un prost ma doare ... zau am dureri fizice, ma ia cu rece aici in crestet. La prost trebuie mestesug nu gluma! M-a invatat un popa la Piatra –Neamt, plecam la inspectii calare pe iapa popii, dar iapa nu voia neam la stanga, cat m-am zolit! ...si popa m-a-nvatat "Cand ajungi la raspantie tragi de capastru tare de tot la dreapta si iapa o sa o ia la stanga, da sa tragi cumplit!' Asta e domnule, trebuie invatat naravul, se guverneaza greu prostii!
-De ce nu-ti place politica Nene Iancule?
-Pai dumneata nu vezi cum se-ncurca lucrurile in politica care nu poti ca sa stii de azi pe maine cum poate sa devina o complicatiune! Mergem din dres in dres si din meremet in meremet, dar ce e mai rau, e ca n-avem oameni, ne lipsesc oameni!

Dar eu n-am crezut in politica, e o recompensa de nimic si nici n-am avut chemare sa reformez sotietatea, dar tara am iubit-o cu sufletul ei dezordonat de atata zbucium de vremi ! Dumnezeu sa ne aiba in sfanta Lui paza!(Ion Luca Caragiale)

             (meremet=aranjare,reparație,reglare)