marți, 20 august 2024

Invenție și ficțiune

 1=a născoci; a imagina;  a plăsmui;a închipui;

2=a imagina         a născoci

    a închipui          a plăsmui

                               a scorni

3=Inventivitatea, creativitatea se poate manifesta în toate domeniile cunoaşterii şi vieţii sociale.

Această capacitate   are   următoarele   caracteristici:   flexibilitate,   noutate,   originalitate,   fluenţă,

senzitivitate   şi   ingeniozitate.

4= Ipostazele jocului implica amuzamentul "sa mintim, sa povestim",în același timp minciuna poate deveni poveste și invers.

5=fictiv=plăsmuit,imaginat,inventat

6=ficțiunea este reprezentare produsă de imaginația cuiva și care nu corespunde realității sau nu are corespondent în realitate; 

-minciuna are ca scop sa înșele victima în a o face sa creadă informațiile spuse de cel care minte, ceva care va fi contrazis, probabil, de unele informații pe care victima le posedă deja.

-afirmația falsă de rea-credință, scorneala, minciuna; zvonul,este ceea ce plăsmuiește, inventează, concepe cineva;

7=autorul are datoria să nu inventeze :

-atunci când scrie n reportaj

-atunci când transmite public niște știri

-atunci când scrie un curiculum vitae

-atunci când redactează biografia unei personalități

-atunci când redactează textul unei reclame comerciale

8= Ceea ce mi-a plăcut a fost seriozitate personajelor pentru în joc si regulile de organizare si de conduita fixate de acestea pentru a putea câștigă lupta imaginară , insă ceea ce nu mi-a plăcut,chiar dacă se jucau, a fost intervenția foarte rapida a trădării si a defectelor specifice adulților care denaturează sensul primar al jocului,aici s-au apropiat de realitate , dupa parerea mea acesta trebuia lăsat sa continue până ce una din tabere reușea să câștige .

9=un vis

Am înțeles că a visa este unul din cele mai frumoase lucruri,totuși simțeam o teamă de o altă lume…

Atent m-am pregătit patul,pentru a visa. Am închis ochii…somnul nu venea. La un moment dat, s-a făcut întuneric şi am rămas singur. M-am speriat. Se auzeau sunete şi totul trosnea în jurul meu. Se auzeau paşi şi voci…dar nu vedeam nimic. Am simţit o mână pe spate şi s-a făcut lumină. Apoi m-am simțit ușor parcă luat de un aer cald.Am coborât pe o plajă pustie mărginită de palmieri uriași,iar dintre ei au apărut umbre albe de abur cu chipuri frumoase.Am întins mâna,era nimic și totuși erau în jurul meu.Voiam să vorbesc,dar gura îmi era încleștată.Toți îmi zâmbeau și am înțeles că erau doar forme,poate mă aflam în locul unde se duc sufletele celor plecați dintre cei vii.M-am speriat,am vrut să strig,dar o umbră mi-a întins o aripă și mi-a făcut semn cu mâna să plec.Am zburat din nou și m-am trezit strigând.Eram în patul meu,a fost un vis frumos,urât,nu știu,dar pe perna mea era un fulg dintr-o aripă.Probabil ajunsese de pe fereastra deschisă!!!!

10=oamenii doresc să citească,să asculte lucruri inventate,pentru că vor să evadeze din realitate,să viseze ceea ce nu pot trăi,vor să creadă că sunt și alte lumi în care vor găsi ceea ce nu au în realitate,chiar dacă e o amăgire.